18 februari 2005

Senaste dagarnas händelser...

2005.02.15:

En stilla sorg sprider sig sakta idag. Visserligen så vet jag inte säkert ännu, men det lutar åt att vi nog förmodligen har fått ett missfall till nu.. Det bara HÖGG TILL i underlivet idag på jobbet och så kom det DIREKT ett VATTENFALL av blod, som sen verkar ha stannat av igen..

Det har inte blött mera sen dess.. Eftersom att jag fick sätta in en tampong då eftersom jag var på jobbet och det var det närmaste att tillgå då jag inte hade ”nåt eget” med mig.. Nu flera timmar senare (eftersom jag sovit sen dess) hade den inte blivit nåt mer blodig.. Inte det minsta.. *SKUMT*

Men denna gång fick jag fruktansvärt ont.. Det hade jag aldrig förra gången.. Så.. Slutsatsen är la att det lutar åt YTTERLIGARE ETT MISSFALL..!
*FAAAAAAAAAAAAAAN*

NU GÖR JAG ALDRIG OM DET HÄR IGEN..!
JAG ORKAR ALDRIG MER GÅ IGENOM DETTA..!
FY FAN SÄGER JAG BARA..!
FY FAN..!

~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~

2005.02.16:

Då var det en ny dag då. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka, tänka, känna, tro.. osv osv Blödningen igår var bara kortvarig. Så som jag tror att dom blödningarna som man kan ha normalt under en graviditet ser ut.

Kl. 13.30 då jag gick på toaletten kom det blod. Jag fick ta en tampong för att klara mig hem från jobbet. Sagt & gjort, kom hem, somnade å sov till kl 19. Då jag vaknade då så varken blödde jag eller hade det minsta lilla ont eller nåt sånt längre.. *hmm*

Vad ska man tro om det tro? Ska man ta det för att vara en tillfällig blödning bara, eller ska man tro att det var ett tidigt missfall? Jag har ingen aning faktiskt..

Min barnmorska har ju mer eller mindre beklagat missfallet via tfn igår då jag ringde henne och berättade hur det var, men hon fick det att låta som om jag hade blött mängder, men så var inte alls fallet.. Jag blödde llitegrann bara, som en liten stänkblödning, eller vad man nu ska kalla det.. Mer än så var det inte.....
*hmm*

Hon ställde till & med in min bokade tid hos henne imårrn för inskrivning..
Snacka om snopet, hur fan kan dom göra så utan att ens ha undersökt en eller så?
*kan inte fatta*

Tacksam för tips & råd från er som läser detta..!

/förvirrad Phernilla. :-S

~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~

2005.02.18:

Jag har fortfarande inte blött nåt mera, ej heller haft några mer smärtor, men.. Lika förbannat så kan jag inte låta bli att tänka att allt gått åt helvete, även denna gång.. Jag blir tokig på detta..! Jag blir tokig på att allt läkarfolk bara avvisar en å ber en avvakta.. :-(

Hur svårt är det för dom att förstå att man faktiskt blir ”worried sick” av sånt här och att ett VUL kan avhjälpa min oro väldigt fort.. Då ser jag om lillhjärtat slår eller inte.. Det är ju rätt avgörande......

Men.... inte då... Avvakta!!
Vem fan tror dom att dom är?
FY FAN!!