03 december 2004

En Tuff Dag

Idag har det varit en tuff dag, på alla sätt & vis..!
*varvar ner igen*

Allt som skulle kunna "gå på röven" (som hjärtat mitt skulle ha uttryckt det) har verkligen gjort det idag oxå.. Inte bara lite, utan helt & hållet..
*typiskt för mitt liv dock*

Steg 1:
En massa känslor som blossar upp i mitt yra lilla huvud, och det gör mig ju inte direkt klokare, snarare bara än mer förvirrad..! Vad att göra? Man försöker att tänka igenom situationen i sin helhet och vill försöka reda ut alla begreppen.. I tur & ordning......

Steg 2:
Man börjar analysera alltsammans.. Sakligt & grundligt..! Var sak för sig......

Steg 3:
Detta leder såklart till att det blir än mer rörigt i ens lilla huvud..
*jisses amalia*

Jag tror inte alls att jag gör mig själv någon tjänst då jag börjar med dessa analyser, jag VET att jag INTE gör det, men jag måste iallafall genomföra dom..! Som om det är mitt sätt att plåga mig själv.. Att bestraffa mig själv för att jag är så värdelös..!
*suckar*

Dessa självstuderande analyser.. Men.. Vad göra då? Det är ju inte direkt så att man kan låta bli att göra just detta felaktiga valet heller..! Det funkar inte så för mig iallafall.. För.. Om än jag vet att DETTA ÄR DET SÄMSTA JAG KAN GÖRA..... Jo, vad gör jag då tro?!?!

Ja precis.. Jag gör ju det ändå.. Å allt blir bara än mer rörigt....

Varför ska man alltid göra sig denna otjänsten för? Varför tar man inte tillvara alla dom goda (och mycket värdefulla) råden som man får av vännerna runt omkring en för.. Jag gör det iallafall inte.. Jo kanske i vissa lägen, men.. Långt ifrån alltid..! På TOOOK för sällan..
*skyll sig själv då damen*

Jag älskar dig, hjärtat..!



Jag vill att Du skall komma hem & bara hålla om mig nu..!
Hårt..! Länge..! Ömt..! Viska i mitt öra att du aldrig lämnar mig..!
Att allt ska bli bra..! Att jag inte alls är så värdelös som jag påstår mig vara..!

Jag vill att Du ska komma hem nu..!
Att du bara skall finnas här för mig.. Nära..!
Att du skall hålla om mig
och få mig att känna mig älskad igen..!

Detta är inte lätt längre..! Det blir bara värre & värre,
svårare & svårare, för varje gång du är bortrest numera..!

Jag saknar dig bara mer & mer för varje gång..!
Det känns som om vi inte har något liv tillsammans längre,
utan mer som om du är gift med ditt arbete..!
*Du vet hur jag menar*

Vill bara få vara ensam med dig nu ett tag..!
Ensam utan allt runt omkring..! Bara få vara en familj igen..!
En familj som träffas dagligen & som gör familjära saker tillsammans..!

!.. Det ..!

Det är PRECIS vad Vi behöver..!

Och inte sen....... Nuuuuu.....!