15 november 2004

Akutgynbesök Iiiigen

För vår del så blev det en hektiskt kväll/natt nu igen.. Natten mot idag....

Jag och hjärtat firade 1 år igår så vi var ut och käkade på Bamboo.. (Mongolisk restaurang i Göteborg) *jättemumsigt* Klockan 21 var vi proppmätta och åkte vidare..

Vi träffade min bror i Slottskogen, som är här i Göteborg i veckan genom jobbet.. (Bor egentligen i Norrköping). Han ska vara här i veckan & sälja abbonemang för tele 2, ska stå i köpcenter å sånt å sälja deras grejjer..

Därefter åkte vi ut till Kortedala & hälsade på Sandra & Goran i deras nya gemensamma lägenhet..! :-) Gick husesyn å drack kaffe, berättade för dom om vår tråkiga nyhet angående
bebisen.. Pratade om det..


Jättetrevligt.........tills.........

Jag höll på att visa Goran bilder på den nya bussen på min hemsida............då........

Jag fick bara så akuuuuut grymma smärtor i högra sidan, som om dom kom precis från äggstocken, vilket jag sedan fick bekräftat att det var helt rätt.. Fick åka upp på Akuten på Östra där dom undersökte mig & tog en massa prover, mest för att först innan dom skickade mig vidare utesluta att det handlade om brusten blindtarm.. (eftersom smärtan var på den sidan)..

Kort därefter så blev vi skickade vidare till Sahlgrenskas Akutgyn.. Ytterligare ett besök där för min del, börjar bli som mitt andra hem..! :-/
*skrattar försiktigt*

Här blev det ultraljud och hon såg då att den blodfyllda cystan som dom hade upptäckt i min äggstock vid mitt senaste besök där i Onsdags, den hade nu exploderat och det förklarade mina grymma smärtor, berättade hon.. För dom gör precis sådär jädrans ont då dom brister.. (Jag blev lite förvånad faktiskt, för det var ingen som hade talat om för mig att dom hittat någon cysta inuti mig)...
*hmm*

Avslutningsvis så tog dom ytterligare ett graviditetshormonprov på mig, för att hon ville kosta på mig det, då jag ändå var där, för att se så att värdena fortfarande gick åt rätt håll.. (Detta var nog egentligen inte nödvändigt, men dom var givmilda i natt då dom hade en lugn natt och själva hade fått sova).. Sen så har hon nu bekräftat för mig att "graviditeten har kommit ut & att jag haft ett fullbordat missfall"..

Usch vilka termer dom har på allt.. Det låter så fint liksom med "hela graviditeten".. Öhh.. Eller så inte..?!?!
*ryser av obehag*

Nu har dom iallfall konstaterat till sist vad det är för sorts missfall jag har fått..! *äntligen klara besked* Det har jag funderat över hela tiden, men inte lyckats få något svar ifrån dom iaf, fast jag frågat.. Det var en s.k. Missed Abortion..

Uteblivet missfall, på ren Svenska då.. Fostret har slutat utvecklas i vecka 5 ungefär, och därefter så har det tagit ytterligare 8 veckor för kroppen innan den uppfattade att den skulle stöta ut bebisen i magen eftersom den inte längre levde.....

Jaja.. Kontentan..

Nu e jag iaf hemma igen och dom säger att jag inte ska ha ont mera nu.. Inte mer än att jag kommer att vara öm ett par dagar av denna exploderade cysta, men i övrigt så ska allt vara över nu.....

Jag ber till gudarna att det är det..!

Det finns även gränser för vad en människa klarar av..!

Inte ens jag klarar av vad som helst..!
*tar djupt andetag*

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej...
Såg att du råkat ut för missfall och ville bara skriva ner en liten rad av omtanke. Förstår hur jäklit det måste kännas. Har själv upplevt det för fyra år sedan, i V23...
Hoppas Du får en trivsam jul.

mvh
Maria
come.to/ord

30 november, 2004 19:16  

Skicka en kommentar

<< Home