10 november 2004

:: Graviditetshormonprov samt UL/VUL ::

:: 23.46 ::

KORRIGERING:
Denna uträkning utgår från dagens datum: Ons 10 nov 2004.
Vår graviditet startade Ons 15 sep 2004.
Min menscykel är 26 dagar (ägglossning 12 dagar efter menstruationen).
Vi blev gravida ungefär Mån 27 sep 2004 (ägglossningen).
Vi har gått 56 fulla dagar av 278.
Vi är i vecka 9.
Vi har gått 8 fulla veckor och 0 fulla dagar (v8+0).
Beräknad förlossning: Mån 20 jun 2005 ( 222 dagar kvar till förlossning).

Jag var alltså i vecka 9 nu..! (8+0)..

:: 22.03 ::
Nu har jag just vaknat efter att kroppen & själen varit helt slut sen samtalet med läkaren på Akutgyn idag. :-/ Där fick vi veta av henne att graviditetshormonet visade att jag har ett missfall på gång.. Barnet har inte stötts ut ur livmodern ännu, men är på gång liksom.. Hormonet har på 1½ dygn minskat från 900 till 600 vilket ytterligare visar säkert missfall på G.. Hade det inte varit missfall på G, då hade hormonet istället ökat på 1½ dygn från 900 till 1800...
*skitledsna över allt detta såklart*

Men nu är det bara att vänta & hoppas att kroppen klarar av att stöta bort bebisen på egen hand.. Vi har fått återbesökstid om 2 veckor, den 25/11 kl 15.00 då dom ska göra ytterligare ett VUL & kolla om graviditeten har avslutats ordentligt eller inte.. Om inte så kommer jag att av dom få Abortpiller som jag ska äta som i sin tur då stöter ut bebisen ur livmodern..
*usch usch usch*

KRAMAR..!
*behöver många*

:: 11:32 ::
Nu har jag inget mer tålamod..! *suckar* Jag mår så jävla dåligt av att inte få någon som helst klarhet i vad som händer inom mig..! Vad händer med min bebis..?! Kan inte nån hjälpa mig..?! Jag orkar inte med denna ovissheten mera..! 3½ timme kvar tills jag får träffa läkarn & kanske, förhoppningsvis får veta nåt mer förklarande, men som det är nu så fattar jag verkligen INGENTING..! :-///
*pissjobbigt*

Igår på VUL:

Ena stunden säger hon till oss:
"Vaaaaa..?!?!?! Jag förstår inte vart hon har fått det där med minst 12e veckan ifrån (syftar på vad min barnmorska mätt på min mage).. Det här är ju alldeles i början..! 5e veckan ungefär.. MAX..!"

Sen säger hon:
"Ni skall nog ställa in Er på att det här inte är en normal graviditet..!!!"
*låter väldigt övertygande om*

Nästa stund så frågar hon oss:
r ni intresserade av infertilitetshjälp vid samtal med doktorn på Onsdag..?!"
Vi svarar såklart: "Jaaaaaa!!"
Hon skriver in det i våra papper..!
*allt sker i felvänd ordning liksom*

Jag undrar genast:



  • Vad är det som hon ser som hon inte talar om för oss..?!
  • Hur kan hon säga att det nog inte är en normal graviditet..?!
  1. Det ENDA hon vet är att jag har en liten blödning..! DET HAR MÅNGA "normalt gravida"..!
  2. Dessutom så vet hon att jag inte har ont alls..! Det har man i regel vid missfall..!
  3. Enligt hennes ultraljud var jag max i vecka 5..! Ännu mer vanligt med blödning då va..?!

Borde hon då inte istället ha sagt:

"Var inte orolig, det är inte säkert att det är någon fara, det är ju mer eller mindre vanligt med blödningar under graviditeter idag..! :-) Vi tar graviditetshormonprover & kollar upp hur det ligger till & vad dom visar...." etc etc.....

Men.... Det sa hon inte.. Var helt inne på att det inte var en normal graviditet..








:: 08:29 ::
Idag har vi då vart på Akutgyn på Sahlgrenska för att åter igen ta ett nytt graviditetshormonprov..! Detta skall nu analyseras i deras egna laboratorium på huset tills i e.m. kl: 15.00 då vi har ny tid där för UL/VUL..!
*vet inte riktigt vilket av dom det blir själv ännu*

Morgonen har hittills varit bättre än förväntat, och till viss del vill jag tacka RixFM MorgonZoo-gänget för detta, då dom lyste upp min trista & ångestfyllda morgon med all komik i deras radioprogram i bilen imorse.. :-) Det var ett tag sen man fick skratta nu, och det lättade otroligt mycket i mitt lilla sorgsna hjärta i denna stund.......
*Tack Titti, Roger & Fylking*

Nu skall jag bara vara hemma & ta det lugnt tills hjärtat kommer & hämtar upp mig kl 14.15 då det är dax att ytterligare en gång åka in till Akutgyn..! Denna gång för UL/VUL..! Detta är något som jag idag gör med mycket blandade känslor..! :-/ Jag vet inte riktigt hur jag skall känna inför det här..! Allt är så himla konstigt i allt detta..! Jag vet inte riktigt hur man förväntas känna i en sån här väldigt underlig sits, men jag försöker se positivt på allt, så..! Vi får se i e.m. efter UL/VUL samt samtalet med läkarna osv osv..!
*vill få bortgjort nu men samtidigt dra ut på*



Vi Älskar Dig, Lillhjärtat..!
*kämpa kämpa kämpa*

/Gråtfärdig mamma vid tangenterna..