15 juni 2004

:: Ny Arbetsvecka ::

Då var de ny arbetsvecka igen & det känns riktigt bra. Jag trivs toppenbra på mitt nya jobb, och det är helt underbart att ha nåt att göra om dagarna igen.. Det blit lätt äna långrandigt annars då man bara går hemma å inte får direkt nån stimulering om dagarna.. Alla dagarna blir lätt äna likadana & vem mår bra av ett sådant liv?!?!?!?! *inte jag iallafall* Så idag har man sprungit runt & hjälpt alla pensionärer & det är helt underbara allihopa.. För mig är detta ett mycket givande arbete, man hjälper pensionärerna med sin dagliga livsföring & dom är så tacksamma allesammans.. Det är så att hälften räcker ibland Idag åkte :at iväg till Hultsfredsfestivalen dessutom, så jag har en låååång å jobbig vecka framför mig denna vecka.. Dels ensamheten, som jag inte alls gillar.. *inte det minsta* Sen så har vi Torsdagen denna vecka då jag skall upp i hovrätten & slåss för min son, vilket inte heller är det roligaste man kan göra av sitt liv.. Men tänker minsann slåss för honom, för allt va han är värd.. För det är ju JUST DET som det handlar om.. Att han skall ha en värdig tillvaro.. Detta känner inte Benjamin att han har hos sin pappa och han påpekar alltid att han inte vill vara hos denne och det är en himla massa pusslande och bök för att lyckas övertala honom att åka dit varannan vecka.. *grymt jobbigt att se honom lida så* Men.. Vi får la hoppas att de går bättre denna gången.. Att man kan få domaren att förstå innebörden av hur det påverkar sonen att vara tvingad till att bo med sin pappa som han inte ens känner.. Som han inte har någon känslomässig kontakt alls med.. Jag LIDER med min lilla 6-åriga underbara, goa, härliga pojke som skall tvingas till något sådant här av sin pappa, för att pappa ska må bra.. För att pappa INTE kan svälja sitt ego & låta honom bo där de känns bäst för honom själv att bo, där han har och alltid haft sin fasta punkt..
*hjärteskärande*


:: Ha en bra vecka allesammans! ::
:: Alla ni som stöttar MIG! ::
:: Tänk på mig under Torsdagen ::