02 november 2004

:: Hos Barnmorskan ::



Idag har jag vart hos barnmorskan.
En del att stå i då jag har bl.a. Epilepsi...
Var där i hela 1 ½ timme :-)

Hon talade om för mig att jag nog var i vecka 9 nu?!?!

Jag SKRATTADE och sa: "Ehh.. Jag var i vecka 9 enligt dig då jag ringde dig för 2 veckor sen å bokade tid.. Jag är MINST i vecka 11 nu..." :-)

Hon tittade lite funderande på mig och tänkte efter.. Åsså talade jag om för henne att bebisen sparkar därinne. Jag förklarade: "Inte sådana där sparkar som kickar, utan mer som att bebisen stretchar eller sådär du vet" :-)

Då säger hon: "Hmm.. Får jag känna litegrann på dig?"
"Ja, det är klart du får...", sa jag :-)

Hon kände å måttade att det var minst 10 cm mellan livmoder & blygdben.. Sen utbrister hon: "Du är nog lite längre gången än vad jag först trodde..." :-)

YES..! JAG hade rätt.. Jag visste ju det..! :-)))

Nu har jag fått tid hos läkarn för läkarbesök samt ULTRALJUD ~ äntligen.. Måndag den 15 Nov kl. 09:20 är det dax :-) *yahooooo*